Nordic walking — sposób na spędzenie aktywnego czasu w górach

Kategoria: Blog

Nordic walking

Masz wolny weekend i chcesz spędzić go w aktywny, korzystny dla zdrowia sposób? Wybierz się na małą wycieczkę do Beskidu Śląskiego. To region, który jest nie tylko bardzo malowniczy, ale również oferuje bardzo wiele możliwości do aktywnego spędzenia czasu wolnego. A jeśli dodatkowo chcesz odpocząć od miejskiego zgiełku, zarezerwuj noclegi w Ustroniu. To spokojna, beskidzka miejscowość, położona nieopodal najważniejszych szlaków turystycznych, rowerowych i stoków narciarskich.

A jeśli mowa o aktywnym wypoczynku w Beskidzie Śląskim, to z całą pewnością należy zwrócić uwagę na nordic walking. Ten sport, który przed kilkoma laty pojawił się w naszym kraju, cieszy się coraz większym zainteresowaniem. Osoby w różnym wieku maszerują z charakterystycznymi kijkami dla zdrowia, urody i dobrego samopoczucia. Sprawdź, jakie są zalety uprawiania nordic walking.

Nordic walking — najlepszy sposób na aktywny wypoczynek w Beskidzie Śląskim

Przyjeżdżając do Beskidu Śląskiego, można spotkać bardzo wiele osób, maszerujących szlakami z kijkami do nordic walkingu. Dowiedz się, jakie korzyści zdrowotne możesz osiągnąć, uprawiając ten sport.

  • Nordic walking dobry na odchudzanie. Podczas jednej godziny maszerowania można zrzucić nawet 400 kcal, co jest o 120 kcal więcej niż w przypadku zwykłego spacerowania bez kijków. Tkanka tłuszczowa najpierw zaczyna znikać z brzucha, talii i ud. Dodatkowo można w ten sposób pozbyć się cellulitu i ujędrnić skórę.
  • Nordic walking dla zwiększenia siły mięśni. Podczas nordic walkingu pracuje ok. 90% mięśni. To więcej nawet niż podczas standardowego joggingu. Dodatkowo można w ten sposób skutecznie wzmocnić nogi, barki, ramiona, plecy i brzuch.
  • Dotlenienie organizmu podczas nordic walkingu. Podczas marszu z kijkami organizm pobiera nawet 20% więcej tlenu niż w czasie standardowego spaceru. Lepiej dotleniony organizm do sprawniejsza praca mózgu i więcej energii dla ciała. Co więcej, nordic walking odbywa się na świeżym powietrzu, dlatego pobór tlenu jest jeszcze bardziej wzmożony.
  • Nordic walking dla lepszej kondycji. To najważniejsza zaleta uprawiania sportu. Dobra kondycja to więcej energii i siły na co dzień. Nordic walking należy do sportów typu cardio, dlatego też zwiększa pracę serca. Podczas marszu cały układ krążenia zaczyna funkcjonować wydajniej.